Warunki gwarancji rowerów ROMET

            

  1. Gwarant zapewnia dobrą jakość i sprawne działanie roweru, na który została wydana niniejsza karta gwarancyjna i odpowiada jedynie za ukryte wady materiałowe. Sprzedawca zobowiązany jest wydać kupującemu rower pełnowartościowy, nadający się do eksploatacji, po przeprowadzeniu jego montażu w sposób wskazany w instrukcji obsługi roweru.
             
  2. Kupujący pod rygorem utraty uprawnień z gwarancji winien dopilnować niezwłoczne wykonanie przez Sprzedawcę przeglądu zerowego, a w przypadku sprzedaży internetowej Kupujący winien sam zlecić wykonanie tego przeglądu zerowego w terminie 7 dni od dnia nabycia roweru. Adresy autoryzowanych serwisów znajdują sie na stronie www.centrum.romet.pl.
    Fakt przygotowania roweru do jazdy sprzedawca / autoryzowany punkt serwisowy potwierdza właściwym wpisem w niniejszej karcie gwarancyjnej.
    Brak wykonania przeglądu zerowego lub brak potwierdzenia jego wykonania w niniejszej karcie gwarancyjnej powoduje wygaśnięcie gwarancji - zgodnie z pkt 5 Warunków gwarancji.
       
  3. Kupujący zobowiązany jest do wykonania czynności obsługowych i regulacyjnych zgodnie z instrukcją obsługi roweru, między innymi do konserwacji, smarowania, dokręcenia połączeń gwintowych, regulacji mechanizmów. Gwarancja nie obejmuje wad roweru powstałych w skutek niewłaściwego, niezgodnego z instrukcją obsługi użytkowania, przechowywania, niewłaściwej obsługi i konserwacji. Dla zapewnienia niezawodnej ekspoatacji, gwarant zaleca stosowanie chemii serwisowej marki Romet.
         
  4. Gwarancja nie obejmuje:
                
    • podzespołów podlegających naturalnemu zużyciu podczas eksploatacji oraz ich rozregulowania w trakcie użytkowania, w szczególności zniszczenia lub zużycia ogumienia, rozciągnięcia łańcucha, rozregulowania przerzutek i hamulców, zużycia klocków i tarcz hamulcowych, centrowania kół, zużycia obręczy, oświetlenia, linek, pancerzy, części plastikowych, mechanizmu korbowego, wolnobiegu, kasety, piast kół, tulei ślizgowych zawieszenia,

    • wad będących konsekwencją zaniedbań ze strony użytkownika, przede wszystkim zniszczenia gwintów w korbach, będących skutkiem jazdy z niedokręconymi pedałami, rozkalibrowania otworów w korbach jako efektu niedokręconych śrub osi suportowej, korozji elementów galwanizowanych i aluminiowych w rowerach przechowywanych w zawilgoconych pomieszczeniach lub na wolnym powietrzu, np. balkonach, wybicia bieżni łożysk steru, korozji łożysk i wewnętrznych części widelca amortyzowanego jako skutek mycia roweru urządzeniami wysokociśnieniowymi, popękania bocznej powierzchni opon, na skutek jazdy z nieodpowiednim ciśnieniem w oponach lub przechowywania roweru w miejscu narażenia na działanie promieni słonecznych,

    • uszkodzeń powstałych wskutek korzystania z roweru niezgodnie z jego przeznaczeniem lub wynikłych z nieprzestrzegania załączonej instrukcji obsługi roweru (np. ekstremalna eksploatacja na zawodach sportowych),
    • wad amortyzatorów przednich i tylnych (na niektóre amortyzatory udzielana jest odrębna gwarancja przez producenta amortyzatora),

    • mechanicznych uszkodzeń jako efektu przeciążeń lub wypadków, w szczególności: zdeformowania obręczy i związanych z tym pęknięć szprych, wygięcia lub złamania haka tylnej przerzutki, uszkodzenia tylnej przerzutki oraz szprych tylnego koła, wygięcia wspornika siodła, wygięcia lub złamania stelaża siodła, uszkodzenia zębatek mechanizmu korbowego i odkształcenia przerzutki przedniej powstałych w wyniku zmiany przełożeń pod dużym obciążeniem, naruszenia geometrii ramy, uszkodzenia podkowy goleni lub korony widelca.
           
  5. Gwarancja traci ważność w przypadku:
           
    • naprawy w nieuprawnionym punkcie serwisowym,
    • modyfikacji produktu w stosunku do oryginalnej konstrukcji, podmiany podzespołów niezgodnych ze specyfikacją roweru,
    • braku oryginału karty gwarancyjnej oraz dowodu zakupu, bądź gdy wspomniane dokumenty są nieczytelne,
    • niedokonania przeglądu zerowego roweru lub braku jego potwierdzenia w karcie gwarancyjnej.
             
  6. Gwarancja obowiązuje na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Okres gwarancji wynosi 24 miesiące i liczony jest od daty zakupu roweru, potwierdzonej w karcie gwarancyjnej przez punkt sprzedaży.
              
  7. Reklamacje z tytułu wad roweru należy zgłaszać do sprzedawcy lub autoryzowanego punktu serwisowego (adresy autoryzowanych serwisów umieszczone są na stronie www.centrum.romet.pl). Reklamowany rower winien być dostarczony do wyżej wspomnianych podmiotów na koszt Kupującego, kompletny oraz czysty.
    Uprawnienia z tytułu gwarancji nie obejmują prawa Kupującego do domagania się zwrotu kosztów poniesionych w związku z wadą towaru, w tym kosztów transportu do najbliższego punktu naprawczego. W przypadku wysyłki roweru, należy zadbać o właściwie zabezpieczenie na czas transportu, albowiem ewentualnie powstałe uszkodzenia nie są objęte gwarancją.

  8. Naprawa wadliwego roweru powinna nastąpić w terminie do 21 dni, a w przypadku zamówienia wadliwego podzespołu u producenta lub odesłania roweru do naprawy u producenta, 30 dni. W przypadku skomplikowanego charakteru wady, a także konieczności wykonania przez Gwaranta ekspertyzy w zakresie przyczyn uszkodzenia, termin może być przedłużony przez Gwaranta stosownie do okoliczności, nie dłużej jednak niż do 60 dni.
          
  9. Decyzję o wymianie komponentu roweru na nowy podejmuje producenta tylko i wyłącznie w przypadku, gdy z przyczyn technicznych nie jest możliwa jego naprawa. W przypadku wymiany wadliwej ramy roweru na nową, gwarant zastrzega sobie możliwość wystąpienia różnic kolorystycznych.
          
  10. Kupujący powinien upewnić się czy Sprzedawca dokonał odpowiednich wpisów do karty gwarancyjnej (model roweru, nr fabryczny, nr ramy, data sprzedaży, dane Kupującego, odpowiedni wpis dotyczący właściwego przygotowania roweru do jazdy, pieczątka i podpis Sprzedawcy). Karta gwarancyjna powinna być prawidłowo wypełniona, w przeciwnym wypadku może zostać unieważniona, a tym samym nie będę świadczone usługi serwisowe z tytułu gwarancji.
          
  11. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
          
  12. Gwarantem jakości towaru jest ARKUS&ROMET Group Sp. z o.o. z siedzibą w Podgrodziu 32C,  39-200 Dębica.

 

 

 

DOŻYWOTNIA GWARANCJA NA RAMY ROWERÓW ROMET

WARUNKI UDZIAŁU W PROGRAMIE PRZEDŁUŻONEJ GWARANCJI NA RAMĘ ROWEROWĄ

Producent rowerów ARKUS&ROMET GROUP Sp. z o.o. z siedzibą w Podgrodziu 32C, 39-200 Dębica (KRS nr 0000 234280) , udziela Przedłużonej Gwarancji na ramy rowerowe zamontowane w rowerach z kolekcji ROMET od 2020 roku. Gwarancja zostaje udzielona w zakresie oraz na warunkach wynikających z niniejszej karty gwarancyjnej.

  1. Gwarancja dotyczy wszystkich typów ram, tj. stalowych, aluminiowych, zamontowanych w rowerach Romet z wszystkich kolekcji od 2020 i jest udzielana dożywotnio, chyba że nastąpi przewidziane w niniejszych warunkach Gwarancji zdarzenie, powodujące wcześniejsze wygaśnięcie gwarancji.
     
  2. Gwarancja jest udzielana tylko na ramy rowerowe zakupione ( a następnie użytkowane) wyłącznie na cele niekomercyjne przez osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej (konsumenci). Przedłużoną Gwarancją są objęte tylko i wyłącznie rowery nabyte od sprzedawców detalicznych mających placówki handlowe w Polsce – gwarancja nie będzie realizowana poza terytorium RP. W przypadku dalszej odsprzedaży roweru – niniejsza Gwarancja przechodzi na nabywcę pod warunkiem zawiadomienia Producenta o transakcji ( na adres: www.romet.pl lub adres pocztowy Producenta wymieniony w komparycji niniejszych warunków gwarancyjnych) w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia.
     
  3. Warunkiem nabycia przez Kupującego prawa do Przedłużonej Gwarancji na ramę roweru, jest wykonywanie odpłatnego przeglądu roweru – w terminie do 3 miesięcy od daty zakupu roweru (Przystąpienie do programu Przedłużonej Gwarancji). W celu utrzymania Przedłużonej Gwarancji w kolejnych latach konieczne jest wykonanie na zlecenie Kupującego corocznych, okresowych przeglądów posezonowych roweru w miesiącach wrzesień -grudzień, w autoryzowanej sieci serwisów lub punktach sprzedaży Romet. Adresy serwisów znajdują się na stronie centrum.romet.pl. Przeglądy powinny być udokumentowane poprzez wpis w książce gwarancyjnej – rubryka nr 3: „Adnotacje serwisu o przeglądach i naprawach.”
     
  4. Przedłużona Gwarancja obejmuje istniejące już w chwili sprzedaży wady fizyczne tkwiące w ramie rowerowej , tj. w szczególności ewentualne wady materiałowe, konstrukcyjne oraz produkcyjne ramy rowerowej – jeżeli wady te ujawniły się w czasie obowiązywania Przedłużonej Gwarancji na ramę rowerową.
     
  5. Do zgłoszenia reklamacji, wymagane jest dostarczenie kompletnego roweru na koszt Kupującego do sprzedawcy lub autoryzowanego punktu serwisowego wraz z Kartą Gwarancyjną oraz dowodem zakupu. Reklamacja powinna być zgłoszona najpóźniej w terminie 21 dni od dnia stwierdzenia wady przez uprawnionego z gwarancji.
     
  6. W przypadku stwierdzenia wady objętej niniejszą gwarancją , rama podlega – stosownie do wyboru Gwaranta podyktowanego względami technicznymi - naprawie lub wymianie na nową. W przypadku wymiany wadliwej ramy na nową , Producent zastrzega sobie możliwość wystąpienia różnic kolorystycznych. W sytuacji zaprzestania produkcji danego modelu ramy, Producent zastrzega sobie prawo zastąpienia ramy modelem równorzędnym o takiej samej lub wyższej wartości. Koszty pozostałych komponentów, jeżeli zachodzi taka konieczność, podczas wymiany ramy, pokrywa właściciel roweru.
     
  7. Wymiana lub naprawa powinna nastąpić niezwłocznie nie później jednak niż w terminie 30 dni od chwili dostarczenia przez uprawnionego z gwarancji wadliwej ramy do właściwego serwisu rowerowego. W przypadku skomplikowanego charakteru wady, gdzie zaistnieje konieczność przeprowadzenia ekspertyzy w zakresie przyczyn uszkodzenia, termin może być przedłużony stosownie do okoliczności, nie dłużej jednak niż do 45 dni.
     
  8. Gwarancja nie obejmuje:
     
    • powłoki lakierniczej ramy, naklejek oraz elementów dodatkowych, takich jak osłony, przelotki, nity, inserty itp.
    • wad eksploatacyjnych oraz uszkodzeń wynikających z niewłaściwego, niezgodnego z przeznaczeniem użytkowania, w tym wszelkich uszkodzeń mechanicznych, w szczególności będących wynikiem kolizji lub upadku roweru.
    • wad ramy, będących efektem normalnego zużycia.
     
  9. Gwarancja traci ważność w przypadku:
     
    • jakichkolwiek modyfikacji lub zmian konstrukcyjnych ramy;
    • jakiegokolwiek komercyjnego wykorzystania roweru przez właściciela lub osobę której rower został powierzony;
    • braku lub zagubienia karty gwarancyjnej bądź dowodu zakupu oraz gdy dokumenty będą nieczytelne;
    • naprawy ramy w nieuprawnionym serwisie;
    • niedopełnieniu przez uprawnionego z gwarancji innych warunków Przedłużonej Gwarancji, z którymi niniejsza karta gwarancyjna wiąże skutek w postaci wygaśnięcia gwarancji, w szczególności zaniechanie wykonania corocznego przeglądu ramy.
     
  10. Niniejsza dożywotnia gwarancja na ramę nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej ani też uprawnień Kupującego wynikających z Gwarancji podstawowej na produkt.